کد خبر: ۶۹۰۶
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

گره‌گشایی مسجد پنج‌تن (ع) برای شروع زندگی

واحد خواهران مجتمع فرهنگی و تربیتی مسجد پنج‌تن (ع) در محله بهشتی با کمک خیران و اعضای مجتمع، تا حد توان برای رفع دغدغه زوج‌های کم‌برخوردار برای تهیه جهیزیه کوشیده است.

بعد از ازدواج، خرید جهیزیه، یکی از مراحل شروع زندگی مشترک به شمار می‌رود؛ موضوعی که در شرایط اقتصادی فعلی، عامل نگرانی جوانان شده است. در این‌میان افراد خیّری هستند که آستین بالا زده‌اند و با تهیه جهیزیه، نگرانی خانواده‌هایی را که توان مالی مناسبی ندارند، رفع کرده‌اند.

واحد خواهران مجتمع فرهنگی و تربیتی مسجد پنج‌تن (ع) در محله بهشتی با کمک خیران و اعضای مجتمع، تا حد توان برای رفع این دغدغه زوج‌های کم‌برخوردار کوشیده است.

سروسامان‌یافتن عروس بعد از ۴ سال

جهیزیه عروس در گوشه‌ای از مسجد آماده است. عروس به اتفاق مادربزرگ و عمه‌اش که او را بزرگ کرده‌اند برای بردن جهیزیه آمده‌اند. شادی در چهره عروس دیده می‌شود از این می‌گوید که چهارسالی در عقد بوده است. زمانی‌که دو یا سه‌ساله بوده، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده اند و او این سال‌ها را درکنار مادربزرگ و پدربزرگش زندگی کرده است.

فاطمه چندی پیش در اتوبوس با خانمی آشنا شد که با مسجد پنج‌تن (ع) در ارتباط بود و هنگامی‌که مشکل این عروس را متوجه شد، شماره بانی‌های تهیه جهیزیه را به او داد.

فاطمه حرفش را این‌طور ادامه می‌دهد: هر دختری دوست دارد آبرومندانه به خانه بخت برود. پدربزرگ و مادربزرگم با پول یارانه‌چند وسیله جهیزیه را جور کرده بودند، اما بخش عمده‌اش مانده بود. خانواده همسرم چندین‌بار گفته بودند که مراسم را زودتر برگزار کنیم. درمانده و مستأصل شده بودم که خدا آدم‌های خیر را سر راهم قرار داد.


کسبه هم مشارکت می‌کنند

بانی این حرکت خداپسندانه، «مرحمت فراش‌بام حرم» است که مسجدی‌ها او را به نام «حاج‌خانم غفاریان» می‌شناسند. بیش‌از سی‌سال از شروع کارش برای تهیه جهیزیه عروسان می‌گذرد. هنگامی‌که سراغش را می‌گیریم، می‌گویند این روز‌ها حال مساعدی ندارد و بیشتر استراحت می‌کند.

مهری ملکی بیش از هجده‌سال است که کار‌های اجرایی این خیریه را به عهده گرفته است و کنار سایر بانوان این خیریه در فعالیت‌های خداپسندانه همکاری می‌کند. او می‌گوید: تا چند‌سال قبل که شرایط اقتصادی بهتر بود، در سال بین پانزده تا هفده دست جهیزیه تهیه می‌کردیم، اما چندسالی است که هر دو ماه یک جهیزیه تهیه می‌شود. از ابتدای امسال هم به لطف خدا توانسته‌ایم هفت‌دست‌جهیزیه فراهم کنیم.

ملکی این جهیزیه‌ها را با کمک‌های نقدی و غیرنقدی از نمازگزاران، دوستان، فامیل و... جمع می‌کند. البته ناگفته نماند که برخی از کسبه هم در این سال‌ها با خیریه آن‌ها آشنا شده‌اند و به این بانیان خیر، تخفیف‌های خوبی می‌دهند.

ملکی ادامه می‌دهد: به‌طور معمول وسایلی مانند تلویزیون، یخچال و گاز را داماد تهیه می‌کند و سایر اقلام را ما فراهم می‌کنیم. اگر هم دامادی نتواند اقلام سنگین را خریداری کند، ما این کار را انجام می‌دهیم.
او ادامه می‌دهد: کار خیر و کمک سبب می‌شود خودمان هم انرژی خوب پیدا کنیم. همین که لبخند را روی لب‌های پدر و مادر عروس می‌بینیم، بهترین پاداش برایمان است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زینت سالاری نصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
0
0
سلام خسته نباشید یکسال میشه ازدواج کردم و توان خرید جهزیه را ندارم شوهرم حقوقش کمه و خرج خوراک و کرایه و قبض میشه از شما خواهشمندم به من کمک کنید برای خرید جهزیه
سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
0
0
سلام خسته نباشید یک سال میشه ازدواج کردم و توان خرید جهیزیه را ندارم شوهرم کارکر هست حقوقش کمه و خرج خوارک و کرایه و قبض میشه از شما خواهشمندم به من کمک کنید برای خرید جهیزیه به این سادات خود کمک ک۰۹۳۶...۰۹۵۳